Noutăți
Fii la curent cu ultimii sclipici!
Noutăți

Scrierea în primii ani de școală

Pentru a urmări explorarea, de către cei mici, a unui sistem de scriere, noi, profesorii, trebuie să ne „de-centrăm” gândirea. Acesta este termenul psihologului Jean Piaget pentru a denota arta de a adopta perspectiva cuiva care nu știe ceea ce știm noi. Este un exercițiu provocator să lăsăm deoparte tot ceea ce știm de ani de zile despre alfabet, ortografiere și scriere și să ne imaginăm ce se întâmplă în capul unui copil care tocmai își dă seama ce este scrierea și cum funcționează.

Află mai mult

Noutăți

Ziua națională a lecturii vs. școala în care TOȚI copiii citesc

O zi națională dedicată lecturii poate fi zi foarte potrivită pentru a stimula TOȚI actorii cheie din educație pentru a crea contexte mult mai bune pentru ca școala să crească cititori pe viață. 1. cărți potrivite și la îndemâna copiilor, 2. „școli” de pregătire și susținere a cadrelor didactice, 3. strategie de susținere a fiecărui copil, asumată de comunitate. Altfel, efectul celor 15 minute de lectură recomandate este echivalentul minutului de reculegere dacă ele rămân, pur și simplu, 15 minute rupte de context.

Află mai mult

Noutăți

Cum selectăm cărți potrivite pentru cititorii începători?

La intrarea în școală, la debutul „oficial” al învățării cititului, micii cititori se află la niveluri diferite ale abilității de interacționare cu cartea și textul scris. Unii intră în clasa pregătitoare cititori „de-a gata”, alții cunoscând toate sau aproape toate literele alfabetului, alții cu niște cuvinte pe care le recunosc instantaneu.

Află mai mult

Noutăți

Școli cu scLipici, la bilanț de etapă

Școli cu scLipici, la bilanț de etapă19 octombrie 2021Prin proiectul Școli cu scLipici, Fundația Noi Orizonturi face un pas important spre dezideratul ca TOȚI copiii să știe să citească și să scrie până la finalul clasei a IV-a.În data de 30 septembrie 2021,...

Află mai mult