Căutăm 15 profesori care predau la clasele pregătitoare | Termen limită: 15 octombrie 2021

19 octombrie 2021

Școli cu scLipici este un proiect multi-anual în care urmărim dezvoltarea literației timpurii în rândul copiilor din medii vulnerabile, pentru ca toți să citească și să scrie până la finalul clasei a IV-a.

În perioada 2020-2021, sub egida “România Educată” și cu sprijinul financiar al PEPCO România, am susținut peste 170 de învățători din 45 de școli din toată țara pentru a lucra personalizat cu copiii care au avut cele mai mari rămâneri în urmă la citit-scris și am oferit finanțare, pachete pentru copii, mentorat pentru învățători pentru organizarea a 22 școli de vară. În total peste 1200 de elevi au beneficiat de metode de predare-învățare prin care și-au dezvoltat competențe de bază (citit-scris, socotit, abilităţi de relaționare). De asemenea, peste 3700 de învățători, profesori, chiar părinți au parcurs programele de formare pe tematicile: `Evaluarea formativă a literației timpurii” și `Dezvoltarea literației timpurii – prin metoda specifică abordării globale, ABEL” iar biblioteca de cărți on-line, organizată pe niveluri de citit, a fost accesată de 37.000 de persoane.

Rezultatele obținute ne-au dat încredere că modelul de intervenție este relevant în contextul provocărilor educaționale recunoscute ca fiind prioritare în România, este eficient și merită să fie multiplicat astfel încât să fie accesibil unui număr mai mare de școli. În același timp, dorim să aflăm răspunsul la întrebarea: „Dacă începem intervenția la clasa pregătitoare putem să reducem decalajele între cei care au fost și cei care nu au fost stimulați pentru dezvoltarea literației timpurii înainte de intrarea în școală?”.

De aceea, avem nevoie de 15 profesori care predau la clasa pregătitoare în școli din medii defavorizate în anul școlar 2021-2022, unde un procent semnificativ de copii sunt expuși riscului de eșec școlar, ca urmare a faptului că nu reușesc, până la final de clasa a IV-a, să învețe să citească și să scrie suficient de bine pentru a putea accesa mai departe curriculumul de gimnaziu. Colaborarea începe anul acesta școlar și se încheie la finalul clasei a II-a, când ar trebui să primim răspunsul la întrebarea noastră prin rezultatele obținute la citire la Evaluarea Națională de clasa a II-a.

Pe scurt, rolul profesorilor va fi să:

  1. contribuie la testarea unor resurse specifice dezvoltării literației, elaborate în concordanță cu programa școlară în vigoare;
  2. ofere feedback echipei de dezvoltare a acestor resurse;
  3. propună noi soluții necesare unui profesor de învățământ primar pentru a ajuta copiii din medii defavorizate să citească și să scrie la nivelul clasei;
  4. participe la întâlnirile de lucru ale echipei (prima întâlnire va fi la Cluj-Napoca, în data de 9 octombrie);

Toate resursele create (acces la programe de formări, materiale educaționale etc.) vor fi oferite gratuit tuturor școlilor din România. În acest fel, profesorii care încep clasa pregătitoare în 2022 vor avea resurse de calitate și testate, până în 2025 când putem să ne bucurăm de prima generație de copii din medii defavorizate care reușesc să obțină rezultate bune la Evaluarea Națională de clasa a II.

Perioada de colaborare: 2021-2024.

Profesorii pe care îi căutăm:

  • au început acest an școlar cu o clasă pregătitoare și știu că vor putea să rămână alături de această generație cel puțin până la finalul clasei a II-a;
  • lucrează în școală situată într-un mediu defavorizat, unde un procent semnificativ de copii sunt expuși riscului de eșec școlar;
  • au o gândire de „cercetător” atunci când introduc noi metode sau instrumente la clasă (pot formula care este problema pe care doresc să o rezolve, explorează noi soluții, observă efectele implementării, concluzionează și transferă ceea ce au învățat);
  • pot oferi feedback constructiv;
  • pot să colaboreze cu noi în regim de voluntariat.

Ce oferim în schimbul efortului depus:

  • resurse materiale și procedurale de utilizat la clasă;
  • sprijin personalizat și consultanță specifică de la echipa de autori pentru utilizarea resurselor oferite;
  • contract de parteneriat cu școala și adeverințe specifice activității desfășurate;
  • recunoaștere pentru toate resursele create;

Pentru a aplica, invităm profesorii interesați să completeze formularul de înscriere disponibil aici până la data de 15 octombrie 2021.

Mai multe informații puteți obține la adresa de mail marinela_scripcariu@noi-orizonturi.ro 

Site realizat de Fundația Noi Orizonturi în colaborare cu Romanian American Foundation. Designed by NODE