Fii la curent cu ultimii sclipici!

Ateliere de descâlcit literația 2022 – 2023
Toți copiii citesc - start bun în clasa pregătitoare
3 octombrie, ora 18:00
Evaluarea literației emergente - cum putem cunoaște micii cititori?
27 octombrie, ora 18:00
Cum punem bazele citit-scrisului cu ABEL?
24 noiembrie, ora 18:00
De ce să le citim cu voce tare elevilor? Beneficii și strategii
26 ianuarie, ora 18:00
Tragem la țintă
23 februarie, ora 18:00
Să ne jucăm FAZAN acasă ca să citim mai repede și mai bine la școală
Să ne jucăm FAZAN acasă ca să citim mai repede și mai bine la școală 17 octombrie 2022 Conștientizarea fonologică este un termen care sună complicat, dar sensul este simplu: capacitatea de a distinge și de a te juca cu sunetele în limba vorbită. În clasa...
Cum venim și cum plecăm de la școală
Cum venim și cum plecăm de la școală17 octombrie 2022Glen Cooper (co-fondator Cercul Siguranței)Este ușor să presupunem că, deoarece copiii merg zilnic la grădiniță/școală, se obișnuiesc ușor cu această tranziție. Dar îți amintești cum te-ai simțit în prima zi când...
Mai este loc de biblioteci în satele noastre?
Mai este loc de biblioteci în satele noastre?17 octombrie 2022Interviu cu Simona Pușcaș bibliotecar în comuna Dobrin, județul Sălaj Bibliotecara din Dobrin a intrat în viața fundației în 2016, când de braț cu Delia Petran, cea care avea să devină și director al...
Cartografierea ortografică
Cartografierea ortografică10 octombrie 2022Text tradus și adaptatLimbajul scris este o invenție umană. Implică reprezentarea sunetelor(foneme) prin simboluri vizuale (grafeme). Și mai este nevoie și de un consens legat de ce anume reprezintă un anumit cuvânt....
Elevi care pot să ajungă tot mai sus
Elevi care pot să ajungă tot mai sus22 septembrie 2022 „Să fii cadru didactic e ca și cum ți-ai pune în fiecare zi un costum de erou cu super puteri. Chiar dacă îți planifici activitatea pentru a doua zi, nu știi niciodată ce o să întâlnești și ce surprize îți...
Evaluarea literației emergente
Evaluarea literației emergente7 septembrie 2022Cum ne putem cunoaște micii cititori la început de clasă pregătitoare? Pe măsură ce copiii învață să citească și să scrie, ei progresează de-a lungul unor căi predictibile de dezvoltare încurajați de instruirea,...
Viața petrecută în universul educației. Empatie și determinare
Viața petrecută în universul educației. Empatie și determinare „Am ales să urmez acest drum și să-l păstrez, pentru că am observat că în momentul când intri în contact cu copiii, nu îți mai dorești să faci altceva. Această meserie îmi aduce o împlinire sufletească...
Abordarea diferențiată a activității de predare-învățare
A diferenția în activitatea didactică reprezintă, în primul rând, acceptarea că ritmul de învățare al elevilor e diferit.
Scrierea în primii ani de școală
Pentru a urmări explorarea, de către cei mici, a unui sistem de scriere, noi, profesorii, trebuie să ne „de-centrăm” gândirea. Acesta este termenul psihologului Jean Piaget pentru a denota arta de a adopta perspectiva cuiva care nu știe ceea ce știm noi. Este un exercițiu provocator să lăsăm deoparte tot ceea ce știm de ani de zile despre alfabet, ortografiere și scriere și să ne imaginăm ce se întâmplă în capul unui copil care tocmai își dă seama ce este scrierea și cum funcționează.
Ziua națională a lecturii vs. școala în care TOȚI copiii citesc
O zi națională dedicată lecturii poate fi zi foarte potrivită pentru a stimula TOȚI actorii cheie din educație pentru a crea contexte mult mai bune pentru ca școala să crească cititori pe viață. 1. cărți potrivite și la îndemâna copiilor, 2. „școli” de pregătire și susținere a cadrelor didactice, 3. strategie de susținere a fiecărui copil, asumată de comunitate. Altfel, efectul celor 15 minute de lectură recomandate este echivalentul minutului de reculegere dacă ele rămân, pur și simplu, 15 minute rupte de context.
- « Previous
- 1
- 2
- 3
- 4
- Next »