Fii la curent cu ultimii sclipici!
Ateliere de descâlcit literația 2023 – 2024
Explorând lumea cărților pentru copii
29 martie, ora 18:00
Citim cu voce tare
29 februarie, ora 18:00
Resurse pentru dezvoltarea citit-scrisului în clasa a II a
25 ianuarie, ora 18:00
Resurse în sprijinul instruirii diferențiate
23 noiembrie, ora 18:00
Alegerea textelor potrivite pentru creșterea fluenței
26 octombrie, ora 18:00
Citirea poveștilor cu voce tare la clasă: Beneficii și strategii
Citirea poveștilor cu voce tare la clasă: Beneficii și strategii27 ianuarie 2023Dr. Charles TempleTemple@hws.eduPână la vârsta de 10 ani, copiii pot înțelege mai bine ce aud decât ceea ce citesc . Limbajul vorbit al copiilor, în general, nu avansează dincolo de...
1000 de pachete cu resurse educaționale pentru dezvoltarea literației au ajuns în școlile din România
1000 de pachete cu resurse educaționale pentru dezvoltarea literației au ajuns în școlile din România18 ianuarie 2023În România ne-am hrănit mulți ani cu un mit și anume că avem o rată de alfabetizare foarte mare. Realitatea este însă diferită: 35% dintre copiii...
Hambarul cu Carte – proiectul creat prin implicare și pasiune pe termen lung
Hambarul cu Carte - proiectul creat prin implicare și pasiune pe termen lung18 ianuarie 2023Povestea proiectului Hambarul cu Carte a luat viață atunci când Ramona Jakoby a transformat hambarul din curtea casei într-un spațiu magic, dedicat literaturii și...
Comunitate, chemare, implicare.
Comunitate, chemare, implicare13 decembrie 2022La 35 de km de Timișoara, spre direcția Serbia, se află localitatea Voiteg. Locul unde de mai bine de 10 ani, Debora Cosmescu profesează ca învățătoare și formează noi generații de elevi. Din anul 2012 Debora Cosmescu...
Colț cu speranța
Colț cu speranța17 noiembrie 2022Fiecare dintre noi, cadrele didactice, ne confruntăm la clasă cu mici sau mari dificultăți, cu multe probleme și, mai mult decât orice, știm că nu există o rețetă magică, universal valabilă pentru a soluționa multele provocări. ...
Câteva sugestii despre cum ajutăm elevii să își dezvolte vocabularul
Câteva sugestii despre cum ajutăm elevii să își dezvolte vocabularul17 noiembrie 2022Procesul de dezvoltare a limbajului oral presupune, printre altele, învățarea unor noi cuvinte, îmbogățirea vocabularului. Pentru a vorbi despre ceea ce vedem, gândim și simțim, pe...
Cum încurajezi părinții să spună povești copiilor?
Cum încurajezi părinții să spună povești copiilor?Autor: Camelia Popa, Școala Gimnazială Bârnova, IașiTe-ai aștepta ca într-o familie cu cinci copii în care mama este profesor de limba română și tata inginer, mama să ia premiul ăl mare la secțiunea povești înainte...
COLABORARE PRIN EXPLORAREA TEXTULUI LITERAR
COLABORARE PRIN EXPLORAREA TEXTULUI LITERARAutor: Mihaela Capris, Școala Gimnazială Alexandru Ioan Cuza din București Doamna, mai citim astăzi? Începem să citim pe rând un fragment mai lung. Primii cinci copii au o lectură cursivă, cu intonație, respectând semnele...
Să ne jucăm FAZAN acasă ca să citim mai repede și mai bine la școală
Să ne jucăm FAZAN acasă ca să citim mai repede și mai bine la școală 17 octombrie 2022 Conștientizarea fonologică este un termen care sună complicat, dar sensul este simplu: capacitatea de a distinge și de a te juca cu sunetele în limba vorbită. În clasa...
Cum venim și cum plecăm de la școală
Cum venim și cum plecăm de la școală17 octombrie 2022Glen Cooper (co-fondator Cercul Siguranței)Este ușor să presupunem că, deoarece copiii merg zilnic la grădiniță/școală, se obișnuiesc ușor cu această tranziție. Dar îți amintești cum te-ai simțit în prima zi când...