Noutăți
Fii la curent cu ultimii sclipici!

Ateliere de descâlcit literația

Clasa pregătitoare - un start bun pentru citit - scris

Clasa pregătitoare – un start bun pentru citit – scris

Cum alegem cele mai potrivite cărți pentru cititorii începători

Cărțile pe care le recomandăm cititorilor începători.

Citirea activă - ce ne spune știința despre cum învațăm să citim

Implicațiile pe care teoriile din ultimii cincizeci de ani de știință a învățării citirii le au pentru practica didactică a citit-scrisului.

Atelier de scriere

Etapele de dezvoltare parcurse de micii scriitori și principiile scrisului pe care ei le învață chiar înainte de a scrie prima literă.

Abordarea diferențiată a predării citit-scrisului

Vedem cum diferenţierea poate fi o practică incluzivă normală în fiecare sală de clasă pentru a putea valoriza potenţialului fiecărui copil.

Cum stimulezi cooperarea în clasă

Trecem în revistă câteva repere teoretice ale colaborării în sala de clasă și diverse exemple de transpunere în practică.

Interpretarea și folosirea rezultatelor de la evaluările naționale de clasa a II a și a IV a

Cum poți acționa pentru îmbunătățirea competențelor de literație pornind de la cele aflate din aceste evaluări.

Noutăți

Elevi care pot să ajungă tot mai sus

Elevi care pot să ajungă tot mai sus22 septembrie 2022 „Să fii cadru didactic e ca și cum ți-ai pune în fiecare zi un costum de erou cu super puteri. Chiar dacă îți planifici activitatea pentru a doua zi, nu știi niciodată ce o să întâlnești și ce surprize îți...

Află mai mult

Uncategorized

Evaluarea literației emergente

Evaluarea literației emergente7 septembrie 2022Cum ne putem cunoaște micii cititori la început de clasă pregătitoare? Pe măsură ce copiii învață să citească și să scrie, ei progresează de-a lungul unor căi predictibile de dezvoltare încurajați de instruirea,...

Află mai mult

Noutăți

Scrierea în primii ani de școală

Pentru a urmări explorarea, de către cei mici, a unui sistem de scriere, noi, profesorii, trebuie să ne „de-centrăm” gândirea. Acesta este termenul psihologului Jean Piaget pentru a denota arta de a adopta perspectiva cuiva care nu știe ceea ce știm noi. Este un exercițiu provocator să lăsăm deoparte tot ceea ce știm de ani de zile despre alfabet, ortografiere și scriere și să ne imaginăm ce se întâmplă în capul unui copil care tocmai își dă seama ce este scrierea și cum funcționează.

Află mai mult

Noutăți

Ziua națională a lecturii vs. școala în care TOȚI copiii citesc

O zi națională dedicată lecturii poate fi zi foarte potrivită pentru a stimula TOȚI actorii cheie din educație pentru a crea contexte mult mai bune pentru ca școala să crească cititori pe viață. 1. cărți potrivite și la îndemâna copiilor, 2. „școli” de pregătire și susținere a cadrelor didactice, 3. strategie de susținere a fiecărui copil, asumată de comunitate. Altfel, efectul celor 15 minute de lectură recomandate este echivalentul minutului de reculegere dacă ele rămân, pur și simplu, 15 minute rupte de context.

Află mai mult

Noutăți

Cum selectăm cărți potrivite pentru cititorii începători?

La intrarea în școală, la debutul „oficial” al învățării cititului, micii cititori se află la niveluri diferite ale abilității de interacționare cu cartea și textul scris. Unii intră în clasa pregătitoare cititori „de-a gata”, alții cunoscând toate sau aproape toate literele alfabetului, alții cu niște cuvinte pe care le recunosc instantaneu.

Află mai mult