Fii la curent cu ultimii sclipici!

Ateliere de descâlcit literația 2022 – 2023
Toți copiii citesc - start bun în clasa pregătitoare
3 octombrie, ora 18:00
Evaluarea literației emergente - cum putem cunoaște micii cititori?
27 octombrie, ora 18:00
Cum punem bazele citit-scrisului cu ABEL?
24 noiembrie, ora 18:00
De ce să le citim cu voce tare elevilor? Beneficii și strategii
26 ianuarie, ora 18:00
Tragem la țintă
23 februarie, ora 18:00
Conștientizarea fonologică și fonemică
Conștientizarea fonologică și fonemică17 februarie 2023Conștientizarea fonemică este o componentă a conștientizării fonologice (conștientizarea structurii limbii vorbite) și se referă la realizarea faptului că în vorbirea noastră, cuvintele pe care le rostim se...
Strategiile de comprehensiune a textului
Strategiile de comprehensiune a textului17 februarie 2023Comprehensiunea este scopul final al citirii. Dacă citim cuvintele, propozițiile, frazele, paragrafele și textul întreg, dar nu înţelegem cele citite, citim fără rost. Cititorii buni citesc cu un scop clar și...
Citirea poveștilor cu voce tare la clasă: Beneficii și strategii
Citirea poveștilor cu voce tare la clasă: Beneficii și strategii27 ianuarie 2023Dr. Charles TempleTemple@hws.eduPână la vârsta de 10 ani, copiii pot înțelege mai bine ce aud decât ceea ce citesc . Limbajul vorbit al copiilor, în general, nu avansează dincolo de...
1000 de pachete cu resurse educaționale pentru dezvoltarea literației au ajuns în școlile din România
1000 de pachete cu resurse educaționale pentru dezvoltarea literației au ajuns în școlile din România18 ianuarie 2023În România ne-am hrănit mulți ani cu un mit și anume că avem o rată de alfabetizare foarte mare. Realitatea este însă diferită: 35% dintre copiii...
Hambarul cu Carte – proiectul creat prin implicare și pasiune pe termen lung
Hambarul cu Carte - proiectul creat prin implicare și pasiune pe termen lung18 ianuarie 2023Povestea proiectului Hambarul cu Carte a luat viață atunci când Ramona Jakoby a transformat hambarul din curtea casei într-un spațiu magic, dedicat literaturii și...
Comunitate, chemare, implicare.
Comunitate, chemare, implicare13 decembrie 2022La 35 de km de Timișoara, spre direcția Serbia, se află localitatea Voiteg. Locul unde de mai bine de 10 ani, Debora Cosmescu profesează ca învățătoare și formează noi generații de elevi. Din anul 2012 Debora Cosmescu...
Colț cu speranța
Colț cu speranța17 noiembrie 2022Fiecare dintre noi, cadrele didactice, ne confruntăm la clasă cu mici sau mari dificultăți, cu multe probleme și, mai mult decât orice, știm că nu există o rețetă magică, universal valabilă pentru a soluționa multele provocări. ...
Câteva sugestii despre cum ajutăm elevii să își dezvolte vocabularul
Câteva sugestii despre cum ajutăm elevii să își dezvolte vocabularul17 noiembrie 2022Procesul de dezvoltare a limbajului oral presupune, printre altele, învățarea unor noi cuvinte, îmbogățirea vocabularului. Pentru a vorbi despre ceea ce vedem, gândim și simțim, pe...
Cum încurajezi părinții să spună povești copiilor?
Cum încurajezi părinții să spună povești copiilor?Autor: Camelia Popa, Școala Gimnazială Bârnova, IașiTe-ai aștepta ca într-o familie cu cinci copii în care mama este profesor de limba română și tata inginer, mama să ia premiul ăl mare la secțiunea povești înainte...
COLABORARE PRIN EXPLORAREA TEXTULUI LITERAR
COLABORARE PRIN EXPLORAREA TEXTULUI LITERARAutor: Mihaela Capris, Școala Gimnazială Alexandru Ioan Cuza din București Doamna, mai citim astăzi? Începem să citim pe rând un fragment mai lung. Primii cinci copii au o lectură cursivă, cu intonație, respectând semnele...
- « Previous
- 1
- 2
- 3
- 4
- Next »