Fii la curent cu ultimii sclipici!
![scolicusclipici10](https://scolicusclipici.noi-orizonturi.ro/wp-content/uploads/2020/10/scolicusclipici10.png)
Ateliere de descâlcit literația 2023 – 2024
Literația încotro
25 aprilie, ora 18:00
Explorând lumea cărților pentru copii
29 martie, ora 18:00
Citim cu voce tare
29 februarie, ora 18:00
Resurse pentru dezvoltarea citit-scrisului în clasa a II a
25 ianuarie, ora 18:00
Resurse în sprijinul instruirii diferențiate
23 noiembrie, ora 18:00
Alegerea textelor potrivite pentru creșterea fluenței
26 octombrie, ora 18:00
Vocabularul
Vocabularul17 februarie 2023Vocabularul se referă la totalitatea cuvintelor pe care le cunoaștem și le folosim în comunicare. El joacă un rol important în învățarea cititului. Ca cititori începători, copiii folosesc cuvintele pe care le au deja în vocabularul...
Fluența în citire
Fluența în citire17 februarie 2023Cititorii fluenți citesc cu voce tare fără efort și cu expresivitate – citirea lor sună natural, ca și cum ar vorbi, cu intonația corectă. Cititorii care nu și-au dezvoltat fluența citesc rar, cuvânt cu cuvânt, chiar cu pauze între...
Decodare și corespondența dintre foneme și grafeme
Decodare și corespondența dintre foneme și grafeme17 februarie 2023Dezvoltarea abilităţii de a decoda presupune cunoaşterea literelor alfabetului și a relaţiei lor cu sunetele – relaţia grafo-fonemică – sau, cu alte cuvinte, cunoaşterea corespondenţei literă și...
Conștientizarea fonologică și fonemică
Conștientizarea fonologică și fonemică17 februarie 2023Conștientizarea fonemică este o componentă a conștientizării fonologice (conștientizarea structurii limbii vorbite) și se referă la realizarea faptului că în vorbirea noastră, cuvintele pe care le rostim se...
Strategiile de comprehensiune a textului
Strategiile de comprehensiune a textului17 februarie 2023Comprehensiunea este scopul final al citirii. Dacă citim cuvintele, propozițiile, frazele, paragrafele și textul întreg, dar nu înţelegem cele citite, citim fără rost. Cititorii buni citesc cu un scop clar și...
Citirea poveștilor cu voce tare la clasă: Beneficii și strategii
Citirea poveștilor cu voce tare la clasă: Beneficii și strategii27 ianuarie 2023Dr. Charles TempleTemple@hws.eduPână la vârsta de 10 ani, copiii pot înțelege mai bine ce aud decât ceea ce citesc . Limbajul vorbit al copiilor, în general, nu avansează dincolo de...
1000 de pachete cu resurse educaționale pentru dezvoltarea literației au ajuns în școlile din România
1000 de pachete cu resurse educaționale pentru dezvoltarea literației au ajuns în școlile din România18 ianuarie 2023În România ne-am hrănit mulți ani cu un mit și anume că avem o rată de alfabetizare foarte mare. Realitatea este însă diferită: 35% dintre copiii...
Hambarul cu Carte – proiectul creat prin implicare și pasiune pe termen lung
Hambarul cu Carte - proiectul creat prin implicare și pasiune pe termen lung18 ianuarie 2023Povestea proiectului Hambarul cu Carte a luat viață atunci când Ramona Jakoby a transformat hambarul din curtea casei într-un spațiu magic, dedicat literaturii și...
Comunitate, chemare, implicare.
Comunitate, chemare, implicare13 decembrie 2022La 35 de km de Timișoara, spre direcția Serbia, se află localitatea Voiteg. Locul unde de mai bine de 10 ani, Debora Cosmescu profesează ca învățătoare și formează noi generații de elevi. Din anul 2012 Debora Cosmescu...
Colț cu speranța
Colț cu speranța17 noiembrie 2022Fiecare dintre noi, cadrele didactice, ne confruntăm la clasă cu mici sau mari dificultăți, cu multe probleme și, mai mult decât orice, știm că nu există o rețetă magică, universal valabilă pentru a soluționa multele provocări. ...